Step-Up A/S
Sitemap
Print

Kundeservice kursus

 
 
 
Vi valgte Step-Up, fordi vi havde hørt fra en lignede type virksomhed, at Step-Up var dygtige til at få budskabet om kundeservice og mersalg ud til alle typer medarbejdere. Og da vi i SuperBest har mange typer medarbejdere, er det vigtigt, at alle er motiverede og klar til service. SuperBest kæden er dybt afhængig af, at vi har engagerede, ansvarlige og offensive medarbejder ude i butikkerne, som kan yde en ekstra indsats overfor kunderne.
 
Vores samarbejdspartner skal have forståelse for købmandens situation og hverdag. Så da vi besluttede at gennemføre et kundeservice program i alle 220 butikker og ca. 11.000 medarbejdere, var det af stor betydning, at man selv kunne sælge budskabet til købmanden. Det har lykkedes for Step-Up fuldt ud. Step-Up har haft forståelse for købmandens travle hverdag og derfor har fleksibiliteten været stor.
               
Step-Up har fået medarbejderne til at blive klogere på kundeservice på en sjov og lærerig måde, hvor selve indholdet er perfekt tilpasset til SuperBest butikkerne. Alle har fundet ud af, hvor vigtig god service er, og at alle kan gøre en forskel. Især har det været vigtigt, at undervisningen veksler mellem dialog, opgaver, film osv. En læring som også holder i det lange løb og giver kunderne en magisk oplevelse.
 
Man skal vælge Step-Up, hvis man vil have engagerede og nærværende formidlere, som er god til at tale til både høj og lav.
Kimen er lagt til et samarbejde ud i fremtiden.
 
Maja Clausen
HR chef
SuperBest
 

 
Kurset er tre timers intens kursus i kundeservice - der var på intet tidspunkt kunstige pauser eller ophold der gjorde at kursisterne tabte tråden, eller følte at tiden var lang. Step-Up har en fantastisk måde at undervise på, og den let underspillede rolle, som Step-Up benytter, er helt perfekt her i det Nordjyske.
 
Step-Up bruger en del små opgaver igennem forløbet - det er en rigtig god måde at undervise på, da det er kursisterne, der falder i ”med begge ben” og på denne måde opdager/bliver bevidst på, at det er hos dem selv, der har manglet koncentration på trods af, at de virkelig var til stede og hørte efter.
 

 

               
Efterfølgende har jeg flere gange hørt mit personale drøfte de små hændelsesforløb, og de undrer sig stadig over, at de faldt i fælden, men det har givet stof til eftertanke, og vi har til stadighed disse ting til debat, gerne i forbindelse med en konkret sag/handling.
 
Det har været et rigtigt godt kursus, man kan altid sige, at det har vi hørt før, og det er sikkert rigtigt, men jeg er overbevist om, at det kan vi ikke gentage for mange gange, og Step-Ups måde at gøre/sige tingene på er rigtigt godt.

Jeg kan således kun anbefale dette kursus.

 
Med venlig hilsen

Knud Mølgaard

Købmand

SuperBest, Hjørring.

 

 
Kundeservice i SuperBest, Bagsværd
 

Formålet med kurset i kundeservice er bl.a., at den enkelte medarbejder med kundekontakt får et knivskarpt billede af, hvor stor betydning han/hun rent har for kunderne hver eneste dag. Med andre ord er kurset med til at sikre, at hver enkelt medarbejder får større fokus på mersalg, værktøjer til at tiltrække flere kunder, skabe livstidskunder og udvikle ambassadørkunder.

Butikschef Søren Rommelhoff, SuperBest i Bagsværd lod sig friste af disse ord og tilmeldte sig selv og sine 120 medarbejdere kursus i kundeservice.
 

Step-Up tager udgangspunkt i den antagelse, at mange mennesker stiller krav til indholdet i deres liv og i stigende grad interesserer sig for deres egen personlige udvikling. Det er derfor nærmest en nødvendighed at arbejde med sig selv, da vores reaktioner, handlinger, værdier og tankegange i så høj grad er med til at styre os - både på det personlige og det arbejdsmæssige plan.

               
”Med den indgangsvinkel gav det levende, energiske og underholdende kursus os motivation til at arbejde endnu mere med vores personale”, fortæller Søren og fortsætter med at sige: ”Personalet er blevet ”tanket” op med troen på sig selv, om at de kan gøre en forskel for kunderne i vores butik”, siger Søren og giver samtidig udtryk for, at kurset har øget alle medarbejdernes motivation - det gælder lige fra servicemedarbejderen i kolonial til afdelingslederen i frugt og grønt til butikschefen selv.
 
Butikschefen roser Step-Up til skyerne for på en dygtig måde at få samtlige 120 deltagende medarbejdere til at kende værdien af at yde en god kundeservice – en værdi som resulterer i et positivt resultat på butikkens bundlinie. Søren udtrykker det sådan: ”Kort fortalt er kundeservice et super kursus, som alle har fået noget ud af, og som de kan bruge det personligt og fagligt. God kundeservice, gør det nu! Eller beslut hvornår du gør det!” Vi er startet: fortæller Søren Rommelhoff med et smil, som opfordrer andre til at gøre det samme.



 

 

Step-up ApS     Lundehusvej 8    2100 København Ø   CVR: 28303173     Tlf.: 70 22 72 50     E-mail: info@step-up.as